You are here
Home > Produkty

Fáze ketonové diety

Ketonová dieta je založena na zvýšeném příjmu bílkovin a tuků na úkor sacharidů, jejichž konzumace je zde velmi omezena. Díky takovému složení stravy dojde ke stavu zvanému ketóza, kdy dochází k čerpání energie ze zásobárny tuku namísto sacharidů, které jinak tvoří její hlavní zdroj. Oproti jiným dietám je zde možné pozorovat výsledky v kratším časovém horizontu, což jistě každý ocení. Není přece větší motivace než téměř okamžitě viditelný výsledek.zeleninová mísa
Ketonová dieta prodietix.cz nabízí hned několik dietních programů závisejících na věku, pohlaví, současné hmotnosti a také na tom, kolik chce kdo zhubnout. Samozřejmě s větším počtem kilogramů se program prodlužuje. Co platí pro všechny, je individuální přístup, který se upraví na míru tak, aby se co nejefektivněji dosáhlo žádaného výsledku – snížení celkové tělesné hmotnosti.
Každý program prochází třemi fázemi:

  1. Váhová redukce

Počáteční a zároveň nejpřísnější fáze, kdy je povoleno 4-6 jídel denně, pomocí nichž se navodí a udržuje stav ketózy. Již po 2-3 dnech dochází k čerpání z vlastních tukových zásob, úbytek hmotnosti lze sledovat již po 5-7 dnech. Na konci této fáze se člověk dostává na 50-70 % celkového nastaveného cíle. Na rozdíl od jiných diet zde nehrozí úbytek energie, pocity hladu či špatná nálada.

  1. Stabilizace

Druhá fáze začíná do jídelníčku opět začleňovat sacharidy a tuky. V praxi to znamená, že se jedno proteinové jídlo nahradí tzv. jídlem normálním. To se může skládat z různých druhů ryb (halibut, mořský vlk, pangasius, platýs), vajec, libového hovězího či telecího masa, kuřecího masa, jater a mořských plodů (krevety, slávky, kalamáry, krabí maso). Ketóza zde zůstává udržovaná, ale úbytek kil probíhá pomaleji než v předchozí fázi.koš o ovocem

  1. Fixace

Poslední fáze navazuje na postupný návrat k běžnému jídelníčku tak, aby se co nejvíce minimalizovalo riziko jo-jo efektu. Další proteinové jídlo se zde nahrazuje normálním, přičemž se také rozšiřuje množství surovin o přílohy, jako jsou brambory, rýže nebo luštěniny.
Cílem není pouze redukce hmotnosti, ale také naučit změnám ve stravování a zdravém životním stylu zákazníka. Tím se docílí toho, že cílová váha bude zachována. Navíc dojde také k celkovému snížení cholesterolu, zvýšení imunity a celkově bezproblémovému chodu zdravého lidského organismu.

Top